Prelucrarea datelor cu caracter personal
Accesarea site-ului www.credite-urgente.ro ori a formularelor din site sau a inregistrarii pe site implică acceptul utilizatorilor ca datele lor personale sa fie păstrate si prelucrate de compania IFN Top Credit Finance SA și de către partenerii IFN Top Credit Finance SA.
CINE SUNTEM
IFN Top Credit Finance SA (denumita generic „Institutia”) este persoana juridica romana, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti sub nr. J40/10929/2013, Cod de identificare fiscala 32198870, cu sediul social in Bucuresti, Str. Viesparilor nr. 26, Et. 2, Ap. 7, Sector 2, institutie financiara nebancara inregistrata in la Banca Nationala a Romaniei in Registrul Special pentru Institutii Financiare Nebancare sub nr. RS-PJR-41-110092, supusa prevederilor Legii nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prevederilor legale in vigoare aplicabile institutiilor financiare nebancare. Adresa de e-mail a Responsabilului pentru Protecția Datelor: office@credite-urgente.ro
IFN Top Credit Finance SA in calitate de administrator al site-ului www.credite-urgente.ro respecta caracterul privat si securitatea informatiei furnizate de utilizatori, inclusiv a datelor cu caracter personal. www.credite-urgente.ro este un site ce ofera acces la produsele de creditare ale institutiei noastre.
IFN Top Credit Finance SA colectează date în multe modalități și pe mai multe căi: atunci când ne contactați telefonic sau prin email, atunci când ne vizitați website-ul sau veniti la sediul nostru, atunci când ne solicitați o ofertă, atunci când încheiați cu noi contracte.
CUM COLECTAM DATELE DVS CU CARACTER PERSONAL
Prin accesarea site-ului www.credite-urgente.ro ori a formularelor din site sau a inregistrarii pe site administrate de IFN Top Credit Finance SA;
Cand va creati „cont utilizator” în site-ului www.credite-urgente.ro, in momentul crearii unui cont de client cu ajutorul optiunii „client nou“, datele dumneavoastra vor fi salvate in baza de date a companiei IFN Top Credit Finance SA;
Va abonati la comunicari de marketing (Newsletters), alerte sau alte servicii oferite de noi;
Acces restrictionat si (dez)abonare – exista zone in site care necesita inregistrare ( Inregistrare) sau abonare (newsletter). În cazul newsletterului, fiecare alerta contine si modalitatea de dezabonare; odata accesata aceasta optiune, dezabonarea se aplica imediat, nefiind necesare alte confirmari din partea utilizatorilor. In functie de tipul de inregistrare (creare cont site, abonare newsletter, aplicatie formular online de creditare), utilizatorului ii pot fi solicitate date precum: nume, prenume, email, adresa, CNP, companie etc. Aceste date sunt foloste pentru identificare, validarea sau completarea contului de abonat, pentru evaluarea datelor inscrise in formularul online de creditare.
Ne contactati prin diverse canale, sau ne solicitati informatii in legatura cu un produs sau serviciu, inclusiv canalele de comunicare asociate aplicatiilor social media cum ar fi Facebook, LinkedIn, etc.;
Offline: colectam Datele cu Caracter Personal de la dvs. offline, cum ar fi atunci cand veniti la sediul nostru;
Utilizarea modulelor cookie: Pe site-ul nostru web putem stoca si colecta informatii in cookie-uri si tehnologii similare.Colectam Datele dvs cu Caracter Personal atunci cand navigati pe Site-uri prin utilizarea modulelor cookie-urilor. Colectarea si prelucrarea Datelor dvs.cu Caracter Personal prin intermediul modulelor cookie sunt guvernate de Politica de utilizare a cook-urilor, pe care va trebui sa o cititi cu atentie.
CE INSEAMNA PRELUCAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Prelucrarea inseamna operatiuni cum sunt: colectarea, inregistrarea, organizarea, stocarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, transmiterea, combinarea, blocarea, restrictionarea, stergerea, distrugerea, arhivarea datelor cu caracter personal etc.
Datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate prin colectare, înregistrare, organizare, stocarea, modificare, consultarea, utilizare, divulgare prin transmitere, punere la dispoziție, combinare, restricționare, ștergere, distrugere ș.a.m.d.
Putem folosi mecanisme automate de luare a deciziilor, inclusiv profilare, ceea ce înseamnă că vom efectua o analiză automată a datelor dumneavoastra personale în următoarele scopuri: pentru a realiza procedurile “Cunoaște-ți Clientul”, cerute de lege, și de evaluare a riscurilor impuse de lege, pentru a aproba și a vă autoriza utilizarea serviciilor noastre, în funcție de categoria în care vă încadrați, Comerciant sau Client și de produsele / serviciile selectate; pentru luarea de măsuri pentru prevenirea și protejarea împotriva riscului de furt sau fraudă, conform legilor aplicabile.
Ce se întâmplă dacă nu doriți ca datele cu caracter personal să fie prelucrate de către Institutie?
În cazul în care nu doriți să ne furnizați informațiile necesare sau vă opuneți prelucrării ulterioare a acestora, vom fi în imposibilitatea inițierii, respectiv continuării furnizarii serviciilor oferite prin site-ul noastru.
DATELE PERSONALE PE CARE LE PRELUCRAM
Datele cu caracter personal pe care le colectăm includ:
- Date de identificare : nume, prenume, CNP, seria si numarul actului de identitate, si alte informatii continute in acestea (de ex: data si locul nasterii, cetatenia),fotografia, identificator online; și adresa IP a computerului sau a dispozitivului dvs. mobil.
- Date de contact: adresa de domiciliu, adresa de corespondenta, e-mail, telefon (fix, mobil, fax.
- Date financiare, ca de exemplu, venituri, facturile, notele de credit, fișele de salariu, comportamentul în privința plăților, valoarea proprietății și a altor active pe care le dețineți, istoricul dvs. de credit, capacitatea de a contracta credite, dacă sunteți înregistrat la un registru de credite, arierate și informații despre venitul dvs, cont bancar….
- Date socio-demografice, ca de exemplu, nivelul de educatie, numele angajatorului, vechimea in munca ,dacă sunteți căsătorit și dacă aveți copii.
- Date despre comportamentul online și preferințele dvs., cum ar fi adresa IP a dispozitivului mobil sau a computerului dvs. și paginile pe care le vizitați pe site-urile web și aplicațiile .Date care se refera la utilizarea de catre dvs. a produselor si serviciilor noastre.Date legate de interactiunile cu noi: site-urile noastre de internet, aplicatiile noastre, paginile noastre de social media (medii sociale),apeluri, chat, e-mail, conversatie telefonica;
- Date biometrice de exemplu : timbrul vocal (tipul de voce) sau tipul facial care pot fi utilizate in scopuri de identificare si securitate;
- Date rezultate în urma înregistrării audio/video/electronice: voce, imagine, înregistrări video/audio, IP computer , email-uri, ID dispozitiv;
- Date de natură audiovizuală, cum ar fi :
- informatii rezultate in urma inregistrarii audio a convorbirilor telefonice (continut si metadate);
- semnatura;
- Informatii privind contul dvs., cum ar fi datele platilor datorate sau primite, abonamentele pe care le utilizati, numerele de cont sau alte informatii in legatura cu contul dvs. sau care sunt incluse in portalul nostru de gestionare a relatiei comerciale cu fiecare client;
- Informatii privind legitimitatea accesului – vom colecta parole, indicii si informatii de securitate similare utilizate pentru autentificare si accesul la conturi si servicii (pentru conturile on-line deschise de fiecare client pe web-site-ul companiei noastre);
Datele pe care le utilizam despre dvs. cu scopul de a verifica sau de a ne imbogati bazele noastre de date pot fi furnizate direct de dvs. sau pot fi obtinute din urmatoarele surse:
- publicatii/baze de date puse la dispozitie de autoritatile oficiale (de exemplu, Monitorul oficial, ANAF, Centrala Riscului de Credit);
- autoritati publice sau furnizori de servicii;
- terti, cum ar fi, birourile de credit si agentiile de prevenire a fraudei sau brokerii de date, in conformitate cu legislatia privind protectia datelor cu caracter personal;
- site-uri web/pagini de social media (medii sociale) care contin informatii facute publice de dvs. (de exemplu, propriul site web sau pagina de social media);
- baze de date publicate sau puse la dispozitie de terti.
IN CE SCOP PRELUCREAZA INSTITUTIE DATELE CARACTER PERSONAL
Avem nevoie de datele tale personale pentru a-ti oferi serviciile Institutiei Vom utiliza datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri:
- Pentru prestarea serviciilor Institutiei în beneficiul dvs.
- Crearea și administrarea contului în cadrul site-ului Institutiei
- In scopul asigurarii unei interactiuni si stabilirea unei relatii cu dvs. atunci cand avem o relatie contractuala sau un interes legitim;
- In vederea indeplinirii obligatiilor legale ale Institutiei;
- In scopul urmaririi intereselor legitime ale Institutiei;
- Prelucrăm date pentru a vă oferi dvs. serviciile, produsele , și informațiile pe care le solicitați.
- A va oferi informatii despre produsele si serviciile noastre;
- A va asista si a va raspunde la solicitarile dvs.;
- A va evalua cu scopul de a va putea oferi un produs sau un serviciu si in ce conditii;
- Pentru a realiza procedurile “Cunoaște-ți Clientul” și procedurile de evaluare a riscurilor impuse de lege, pentru a aproba și autoriza utilizarea serviciilor noastre, în funcție de categoria în care vă încadrați, Comerciant sau Client și alegerea dumneavoastră privind produsele / serviciile. Tipurile de date solicitate includ date care precizează identitatea, datele de contact și datele financiare. Este necesar ca să vă fie evaluata cererea de utilizare a serviciilor și produselor noastre pentru a încheia un acord cu noi și, de asemenea, pentru a ne permite să ne conformăm obligațiilor legale.
- Pentru a permite procesarea cererii de credit transmise prin intermediul credite-urgente.ro, dacă decideți să utilizați metode de plată aferente împrumuturilor sau creditelor oferite de Institutiei
- Pentru a vă verifica identitatea și a compara datele în scopul verificării acurateții acestora.
- Pentru a gestiona relația cu noi. Aceasta include informarea dumneavoastră cu privire la modificările aduse contractelor sau acestei politici de confidențialitate sau pentru a vă solicita să furnizați informații despre cum ne putem îmbunătăți produsele și serviciile sau dezvolta altele noi.
- Pentru a vă oferi asistență și soluții pentru problemele legate de servicii, pentru a vă contacta și a vă trimite notificări despre serviciile specifice pe care vi le oferim.
- Furnizarea de produse și servicii. Folosim informațiile despre dvs. cu scopul de a evalua dacă sunteți eligibil pentru anumite produse și servicii, credit, un credit ipotecar, un împrumut sau o investiție.
- Riscul de credit și analiza comportamentală. Pentru a evalua capacitatea dvs. de a rambursa un împrumut, aplicăm modele de risc statistice specifice pe baza datelor dvs. cu caracter personal.
- Marketing personalizat. Putem să vă trimitem scrisori, e-mailuri sau mesaje text pentru a vă oferi un produs sau un serviciu pe baza circumstanțelor dvs. personale sau putem să vă propunem o astfel de ofertă atunci când vă conectați la site-ul nostru sau la aplicațiile pentru mobil . Puteți să vă dezabonați de la ofertele personalizate de acest gen.
- Furnizarea de produse si servicii financiar – bancare prin intermediul tuturor canalelor disponibile in acest sens (de ex: internet, telefon etc.);
- Identificarea persoanelor vizate prin intermediul mijloacelor de comunicare (de ex: telefon, e-mail, posta, internet);
- Efectuarea de analize preliminare (de ex: analizarea expunerii la riscul pe care il implica furnizarea unui produs/serviciu ), prin care se urmareste evaluarea Clientului/altei persoane vizate, cu scopul de a decide cu privire la incheierea anumitor operatiuni financiar-bancare sau contractarea anumitor produse;
- Verificarea Clientului/altei persoane vizate in vederea identificarii, preveniri si combaterea fraudelor, finantarii terorismului si a spalarii banilor;
- Centralizarea operatiunilor si mentinerea unei baze de date interne, in care sa fie stocate informatiile cu privire la persoanele vizate, pentru a putea fi utilizate de catre departamentele si structurile INSTITUTIE in activitatea acestora (de ex: utilizarea acestor date presupune prelucrarea acestora de catre aplicatiile interne ale INSTITUTIE care sunt utilizate de catre departamentele relevante in desfasurarea activitatii financiar);
- Contactarea Clientului/altei persoane vizate prin intermediul mijloacelor de comunicare cu scopul de a-i aduce la cunostinta/notifica informatii despre produsele INSTITUTIE contractate (de ex: expirare termen, neindeplinire obligatii, modificare/completare caracteristici/costuri/functionalitati/beneficii produse);
- Realizarea de activitati de marketing sau publicitate de tip general, activitati de fidelizare a clientelei si realizarea de sondaje;
IN CE TEMEI PRELUCREAZA INSTITUTIE DATELE CU CARACTER PERSONAL
- Interesele comerciale legitime ale Institutiei, de exemplu, prevenirea fraudelor, mentinerea securitatii serviciilor noastre, marketing direct si imbunatatirea serviciilor noastre.
- In baza consimtamantului Clientului, daca acesta a fost acordat (de ex: in caz de marketing direct sau luarea de decizii automate care produc efecte juridice sau efecte similare semnificative si care nu sunt necesare executarii unui contract sau indeplinirii unei obligatii legale);
- pentru executarea unui contract la care Clientul/persoana vizata este parte (de ex: furnizarea serviciilor financiar-bancare, furnizarea de servicii suport pentru solicitarile tale, trimiterea de notificari/informari cu privire la produsul detinut) sau pentru a face demersuri pre-contractuale la cererea Clientului de incheiere a unui contract (de ex: efectuarea de analize preliminare de evaluare si acceptare a Clientului) sau pentru a furniza Clientului informatii despre produsele detinute sau suport pentru utilizarea acestora;
CATRE CINE TRANSMITEM DATELE DVS. CU CARACTER PERSONAL
- – societăților din cadrul aceluiași grup de societăți ca Institutia;
- – partenerilor Institutie: ( Ex: Institutii de credit, Autoritati publice, companii de tehnologii și plăti, companii specializate pentru administrarea investițiilor, companii de brokeraj, companii de asigurari, retailari, etc)
- – Furnizori de servicii IT (mentenanta, dezvoltare software), arhivare in format fizic si/sau electronic; serviciilor de suport
- – furnizorilor de servicii de plată/bancare;
- – Furnizori de retele de socializare, furnizori de transmitere a comunicarilor de marketing, de monitorizare a traficului si comportamentului utilizatorilor instrumentelor online, de servicii de personalizare a diferitelor tipuri de marketing, de servicii de marketing prin intermediul resurselor social media.
- – altor societăți cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piață a bunurilor si serviciilor noastre
- – Furnizorilor de servicii care presteaza servicii in numele nostru;
- – Agentilor independenti, intermediari sau brokeri;
- – Parteneri bancari si comerciali;
- – Autoritatilor publice, financiare sau judiciare, agentiilor de stat sau organismelor publice, la cerere si in masura prevazuta de lege;
- – Anumitor profesionisti reglementati, cum ar fi, avocatii, notarii sau auditorii.
- – Institutiilor financiar-bancare : Transferăm/Divulgam date cu caracter personal în cadrul birourilor și agențiilor fiinanciare în scop operațional, de reglementare sau de raportare, ca de exemplu, pentru a efectua verificarea noilor clienți, a ne conforma anumitor legi, a garanta securitatea sistemelor informatice sau a furniza anumite servicii.
CÂT TIMP ȘI CUM PĂSTRĂM DATELE DVS. CU CARACTER PERSONAL
Datele dumneavoastră personale vor fi prelucrate pe tot parcursul relației noastre contractuale și, după finalizarea acestei perioade, în conformitate cu dispozițiile legale în baza cărora sunt reglementate termene de prelucrare a unor astfel de date (de exemplu: dispozițiile legale ce reglementează arhivarea documentelor).
În tot acest timp, ne asigurăm că datele sunt păstrate în siguranță si suntem pregătiți să aplicăm toate măsurile tehnice, organizatorice și legale pentru a limita consecințele posibile și a informa ANSPDCP, precum și persoanele vizate, dacă există riscuri pentru acestea.
În măsura posibilului, vom anonimiza datele care nu ne mai sunt necesare într-o manieră care să permită identificarea persoanelor vizate.
CE DREPTURI AVEȚI CU PRIVIRE LA DATELE DVS. PE CARE LE PRELUCRĂM
Drepturile dumneavoastră
În calitate de persoană vizată, ale cărei date sunt prelucrate de către Institutie, veți avea drepturile descrise în detaliu în cele ce urmează:
Trebuie să luați în considerare faptul că furnizarea de date cu caracter personal este voluntară și este necesară pentru a putea beneficia de serviciile afișate în site-ul Institutiei. În cazul în care datele nu pot fi înaintate, nu veți putea beneficia de serviciile afișate în în site-ul Institutiei.
Dreptul de a accesa informațiile. Aveți dreptul de a solicita un raport al datelor dvs. cu caracter personal pe care le prelucrăm.
Dreptul de a fi informat. În calitate de persoană vizată, veți avea dreptul să obțineți informații cu privire la caracteristicile importante ale prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal, inclusiv, dar fără a se limita la scopul, perioada și motivele acesteia, asupra destinatarilor și categoriilor de destinatari ai datelor cu caracter personal, etc.
În plus față de informațiile de mai sus, trebuie să luați în considerare și faptul că sunteți subiect de luare a deciziilor automatizate, inclusiv profilare. Aceasta înseamnă că datele furnizate de către dumneavoastră vor fi utilizate în scopul creării unui “profil” adecvat pentru dumneavoastră și sunt destinate prevenirii fraudei, diversificării produselor societății și selectării materialelor publicitare, de marketing și promoționale potrivite pentru dumneavoastră.
Dreptul de a rectifica. În cazul în care datele personale pe care le prelucrăm sunt incomplete sau incorecte cu privire la dumneastră, aveți dreptul ca aceste date să fie rectificate și completate în orice moment.
Dreptul de ștergere. Puteți solicita ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal în următoarele cazuri:
- datele cu caracter personal nu mai sunt necesare în legătură cu scopurile pentru care au fost colectate sau prelucrate în alt mod;
- vă retrageți consimțământul pe care se bazează prelucrarea și nu există alte motive legitime pentru prelucrare;
- considerați că datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal.
Rețineți că pot exista alte motive care pot împiedica ștergerea imediată a datelor dumneavoastră, cum ar fi obligațiile legale de depozitare, procedura în așteptare, stabilirea, exercitarea sau apărarea revendicărilor legale etc.
Dreptul de opoziție – dreptul de a va opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația dumneavoastră particulară, că datele care va vizează să facă obiectul unei plângeri, cu excepția cazurilor in care există dispoziții legale contrare.
Dreptul la restricționare a prelucrării. Aveți dreptul de a ne solicita să restricționăm utilizarea datelor dvs. cu caracter personal în cazul în care:
- considerați că informațiile sunt inexacte
- prelucrăm datele în mod ilegal
- Institutia nu mai are nevoie de datele respective, dar doriți să le păstrăm în vederea utilizării într-o acțiune în justiție
- v-ați opus utilizării datelor dvs. personale de către Institutie în interesele legitime ale Institutiei.
Dreptul la portabilitate a datelor. Aveți dreptul să ne solicitați să transferăm datele dvs. cu caracter personal direct dvs. sau unei alte companii. Aceasta se aplică în cazul datelor cu caracter personal pe care le prelucrăm prin mijloace automate și cu consimțământul dvs. sau pe baza unui contract încheiat cu dvs. În cazul în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, vom transfera datele dvs. cu caracter personal.
Dreptul de retragere a consimtamantului – in cazurile in care prelucrarea se intemeiaza pe consimtamant, acesta poate fi retras oricand. Retragerea consimtamantului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuata anterior retragerii ramanand in continuare valabila;
Drepturi legate de procesul decizional automatizat, inclusiv crearea de profiluri: Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o afectează în mod similar într-o măsură semnificativă.
Dreptul de a depune o plangere la autoritatea competenta pentru protectia datelor cu caracter personal. Aveti dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere competenta (in special in statul membru al Uniunii Europene in care locuiti in mod obisnuit sau in locul in care se presupune ca s-a realizat incalcarea), daca sunteti de parere ca oricare dintre Datele dvs cu Caracter Personal sunt prelucrate intr-o modalitate care constituie o incalcare a Regulamentului general privind protectia datelor (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016.
Exercitarea drepturilor dvs. Pentru exercitarea acestor drepturi, precum si pentru orice intrebari suplimentare cu privire la aceasta informare sau in legatura cu utilizarea de catre Societate a datelor personale, va rugam sa contactati ofiterul nostru pentru protectia datelor, alegand oricare din modalitatile de comunicare descrise mai jos.
Puteti transmite un e-mail la urmatoarea adresa: office@credite-urgente.ro
Utilizarea de catre minori. Site-ul, aplicatia mobila si serviciilor noastre nu sunt directionate pentru persoane cu varsta sub 18 ani, si noi nu colectam cu buna stiinta Date personale de la astfel de persoane. Daca varsta dvs. este sub varsta relevanta pentru consimtamant in jurisdictia dvs., veti avea nevoie de permisiunea parintelui sau a tutorelui dvs. legal pentru a utiliza Site-ul si serviciile noastre. Va rugam sa va consultati cu parintele sau tutorele dvs. legal inainte de a utiliza Site-ul sau serviciile noastre.
Dreptul de a depune o plangere la PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C. anpc.gov.ro anpc.ro
De asemenea aveti dreptul de a depune o plangere la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului daca sunteti de parere ca nu sunt respectate drepturile dvs. ca si consummator.